Samorząd BIZNESU - opracowania > Pożyczanie > Autokredyt ? ostrożnie z promocjami
· Tagi wpisu:

Przy wyborze kredytu samochodowego wiele osób sugeruje się reklamami. Tymczasem nie jest to wcale najlepszy pomysł. Reklama nie jest wcale wiarygodnym źródłem informacji ? jej zadaniem jest przyniesienie bankowi możliwie jak największego zysku. Prezentowana w nich rzeczywistość jest mocno ubarwiona. Nie ma tutaj ani słowa o wielu dodatkowych kosztach takich jak na przykładu obowiązkowe ubezpieczenie czy też opłata za rozpatrzenie wniosku kredytowego (niektóre banki ją naliczają). To, co jest oferowane w promocji też nie zawsze okazuje się korzystne.

Najczęściej banki proponują wówczas niższe oprocentowanie, ale w reklamach już nie dodają, że taka stawka obowiązuje tylko przez pewien okres, na przykład przez pół roku. Potem zaś przybiera już standardową wartość. Koniec końców nierzadko się zdarza, że kredyt w promocji okazuje się znacznie droższy niż ten ?normalny?. W reklamach podawana jest zazwyczaj nominalna wartość oprocentowania, która nie uwzględnia wszystkich kosztów zobowiązania.

Comments closed.