Cele kampanii promocyjnej

Firma, przygotowując się do wprowadzenia na rynek towaru lub usługi, opracowuje zawsze kampanię promocyjną. Promocja ma do spełnienia konkretne zadania. W tym zakresie wyszczególnia się jej dwa podstawowe cele. Po pierwsze ? informacyjne.

Jak nietrudno zgadnąć, chodzi w tym momencie o to, aby możliwie jak największa grupa docelowych odbiorców dowiedziała się o ofercie przedsiębiorstwa oraz o walorach wchodzących w jej skład produktów. Po drugie ? wyróżnia się cele sprzedażowe. Jak sama nazwa już wskazuje, nawet taki produkt jak tani kredyt samochodowy w promocji (Autonakredyt.com.pl) lub usługa muszą być zakupione przez jak największą liczbę konsumentów ? przy czym proces ten powinien mieć charakter długofalowy. Cele sprzedażowe powinny zostać poprzedzone informacyjnymi, nie mniej jednak najczęściej jest tak, że jedne z drugimi idą w parze. Kampania promocyjna przybierać może zróżnicowaną postać. Jest to uzależnione od wielu czynników takich jak dla przykładu rodzaj oferty handlowej oraz specyfika grupy docelowej. Zawsze musi być to poprzedzone dokładną analizą.

Przygotowanie kampanii promocyjnej

Planując kampanię promocyjną mającą na celu wprowadzenie na rynek określonego produktu bądź usługi należy koniecznie zatroszczyć się o wiele aspektów. Bardzo ważne jest to jak ta kampania zostanie przygotowana i zaprezentowana odbiorcom. Wiadomo, że w ten sposób firma pragnie przekazać konsumentom określone informacje ? nie wolno tego w żadnym wypadku zrobić byle jak. Przekaz należy ?odziać? w stosowne słowa i obrazy. Przy tej okazji pojawia się kilka ważnych kwestii, które koniecznie trzeba brać pod uwagę. Przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć na pytanie co konkretnie chce się przekazać odbiorcom. Istotna jest zatem selekcja informacji ? musi być dostosowana między innymi do rynku docelowego. Promocyjny zamysł musi zostać zwerbalizowany i zobrazowany. Dobór symboli, wyrazów etc. nie może być w żadnym razie przypadkowy. Trzeba też pomyśleć o tym, kto będzie przedstawiał określone informacje ? wiele firm dla przykładu wykorzystuje wizerunki znanych osób, jest to bardzo modne i (jak pokazują badania) skuteczne.